Sevgili Öğrencimiz,

 

Deneyimli kadromuzla İzmir Kavram Meslek Yüksekokulumuza "hoş geldiniz" diyor, sizleri sevgi ile kucaklıyoruz. 

 

Gelecekteki mesleğinize ve işinize sizleri en iyi şekilde hazırlamak Yüksekokulumuz çalışanlarının öncelikli hedefidir. Ancak sizleri sadece mesleki donanımınızın gerektirdiği öğretim boyutuyla değil, "eğitim " boyutuyla da yaşama hazırlamanın sorumluluğunun bilinci içerisindeyiz. Tam bu noktada sizlerin evrensel değerlere duyarlı, sosyal sorumluluk anlayışı yüksek, vatanımız ve milletimize sadakat duygusu gelişmiş bireyler olarak mezun olmanız, size sunacağımız eğitim politikamızın ana ilkeleri olacaktır.

 

Sizlere tekrar içten sevgilerimle" hoş geldiniz" diyor, değerli ailelerinize de saygılarımı iletiyorum. Başarı dileklerimle,

 

Prof. Dr. Derman KÜÇÜKALTAN

İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu Müdürü

 

 



Kayıt kitapçığına buradan ulaşabilirsiniz.

 

E-DEVLET SİSTEMİNDEN KAYIT İŞLEMLERİ:

 

2021-YKS sonuçlarına göre, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Meslek Yüksekokulumuz Programlarına ek tercih kayıt hakkı kazanan adaylar; kayıt işlemlerini 4 Ekim - 7 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirecek olup 4 Ekim -  5 Ekim 2021 tarihleri arasında E-Devlet www.turkiye.gov.tr adresinden E-Kayıt yapabileceklerdir.

 

 

E-Kaydını başarılı bir şekilde tamamlayanların ayrıca kayıt için yerleşkemize gelmelerine ve kayıt evrakı teslim etmelerine gerek yoktur.

 

Şahsen kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler ise;

4 Ekim - 7 Ekim 2021 tarihleri arasında İzmir/Konak Yerleşkemize gelerek işlemlerini tamamlayabilirler. Şahsen kayıt yapacak öğrencilerin aşağıda belirtilen evrakları yerleşkemizde bulunan kayıt ofisine teslim etmeleri  gerekmektedir.

 

  1. ÖSYS Sonuç Belgesi çıktısı,
  2. Lise Diploması aslı veya diploması hazırlanmamış ise, resmi onaylı ve yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi aslı, liseden henüz mezun olunmamış ise, durumunu gösterir resmi onaylı belge,
  3. T.C. kimlik kartının ön fotokopisi,
  4. Fotoğraf (4 Adet)
  5. Erkek öğrenciler için E-Devlet sisteminden alacakları askerlik durumunu gösterir belge (2001 ve öncesi doğumlu öğrencilerden istenmektedir.)

***İsteğe bağlı İngilizce Hazırlık Sınıfında okumak isteyen öğrencilerin kayıt işlemleri için yerleşkemize gelmeleri  gerekmektedir.

 

 

NOT:  Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programına e-devlet üzerinden kayıt alınmayacak olup kayıt esnasında ilgili belgeler öğrenciden talep edilecektir. 

 

 

 

7 Adımda E-Kayıt İşlemleri

 

1- Öğrenci numaranızı ogrenciweb.kavram.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden, T.C. kimlik numarası ve baba adı bilgilerinizi girerek öğreniniz. Yeni kazanan öğrenciler Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparken " Şifre Sıfırla" butonunu kullanarak kendi şifrelerini oluşturabilirler.

 

2- E-Devlet üzerinden elektronik kayıt işlemlerini tamamlayabilmek için öncelikle mali kayıt işlemi tamamlayınız. Meslek Yüksekokulumuzun programlarına yerleşen ve kayıt işlemlerini E-Devlet üzerinden tamamlamak isteyen öğrencilerimizin, pos.kavram.edu.tr adresinden "3D Secure" yöntemiyle, kredi kartından tek çekim ya da taksitli veya anlaşmalı bankalar aracılığıyla "Senetsiz Tahsilat Sistemi" ile taksitli ödeme seçenekleri bulunmaktadır. post.kavram.edu.tr sistemine giriş için otomasyon şifresi daha önce Öğrenci Bilgi Sisteminden sıfırlamış olduğunuz şifredir.

 

3- E-Devlet web sitesine giriş yapmak için, E-Devlet uygulamasını indirebilir ya da www.turkiye.gov.tr linkine tıklayabilirsiniz.

 

4- E-Devlet kullanıcı hesabınıza giriş yapmak için, kullanıcı adı ve şifrenizi girdikten sonra, ana sayfadaki arama alanında 'E-Kayıt' yazarak arama butonuna tıklayınız. Açılan ekranda karşınıza çıkan YÖK Üniversite E-Kayıt linkine tıklayınız.

 

5- YÖK Üniversite E-Kayıt sayfasında, E-Kayıt yöntemiyle kayıt alan üniversitelerin listesini göreceksiniz. Bu noktada 'Devam Et' butonuna tıklayarak ilerleyiniz.

 

6- Ekranda 'Yerleşme Bilgileriniz' görünecektir. Bilgilerinizi mutlaka kontrol ediniz.

 

7- Bilgilerinizin doğru olması durumunda 'Başvur' butonuna tıklayarak kaydınızı tamamlayabilir ve ekranda barkodlu E-Kayıt belgenizi görebilirsiniz. E-Kayıt işlemini tamamlayan öğrencinin ayrıca yerleşkemize gelmesine gerek yoktur. www.kavram.edu.tr/duyurular adresinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

 

 

Yerleşkede Kayıt İşlemleri

 

Kayıt İçin Gerekli Belge ve Formlar

 

 

  • Lise Diploması Aslı veya diploma hazırlanmamış ise yeni tarihli Mezuniyet Belgesi Aslı (Başarı belgesi diploma yerine geçmez)(Mezun olamayan ve sorumluk sınavına girecek adaylarımız; sınav tarihlerinin de belirtildiği sorumluluk sınavına gireceklerine dair belge getirmeleri gerekmektedir.)
  • Adayın yerleştiğine dair ÖSYM sonuç belgesi 
  • Nüfus Cüzdan Fotokopisi
  • İkametgah Belgesi (belgenin üzerine mutlaka öğrencinin ve ailenin telefon numaraları yazılmalıdır.)
  • 4 adet vesikalık fotoğraf (renkli fotokopi kabul edilmeyecektir.)
  • Ödemenin yapıldığına dair ödeme makbuzu (*Tam Burslu yerleşen öğrenciler okul ücreti ödemeyecektir. Tam burslu öğrenciler      sadece Mali işler biriminden kayıtlarını aktif ettirdikten sonra Öğrenci İşleri Birimine evraklarını teslim edip kayıt işlemlerini    tamamlayacaklardır.)
  • Daha önce bir Yükseköğretim kurumunda okuyan veya mezun olmuş adayların; ders muafiyet başvurusu için onaylı transkript ve  ders içeriği getirmeleri gerekmektedir. (Kayıt esnasında belge getirmeyenler için son tarih 27. 09. 2021'dir. Bu tarihten sonra        getirilen belgeler kabul edilmeyecektir.)

Kayıtta kendisi bulunmayacak adayların kayıt  yaptıracak kişiye noter  onaylı vekalet  vermesi gerekmektedir.

 

Kayıt için yerleşkelerimize gelmeden önce; gerekli tüm belgeleri hazırlamanızı ve teslim edeceğiniz belgelerin bir kopyasını ileride ihtiyaç duyabileceğiniz düşüncesi ile saklamanızı önemle hatırlatırız. E-Kayıt yaptıracak öğrencilerimizin herhangi bir belge getirmesine gerek yoktur.

 

Belirtilen tarih aralığında kayıt işlemini gerçekleştirmeyen öğrenciler, İzmir Kavram Meslek Yüksekokuluna kayıt yaptırma hakkından feragat etmiş sayılırlar.

 

 

SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ (ön lisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

1) Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
2) Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
3) Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
4) Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.).
5) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

NOT:  Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programına e-devlet üzerinden kayıt alınmayacak olup kayıt esnasında ilgili belgeler öğrenciden talep edilecektir.

 

 

Ödeme Koşulları

 

  1. Fiyatlara %8 KDV dahildir.
  2. Vadeli ödemelerde banka taksitlendirmesi seçeneğini kullanacak kişilerin TÜRK EKONOMİ BANKASI (TEB), YAPI KREDİ BANKASI (YKB) ve DENİZBANK şubelerinden ödeme velisi olacak kişi ile başvurmaları gerekmektedir.
  3. Vadeli ödemelerde kredi kartı ödeme seçeneğini kullanacak kişilerin anlaşmalı kartlarla sanal pos veya okuldan limitlerinin uygun olması halinde kayıt  yaptırması mümkündür. (Bonus, World, Maximum, Paraf, Card Finans)
  4. Vadeli ödemelerde 10 eşit taksit uygulanır.
  5. Fiyatlar 2021-2022 Eğitim-Öğretim dönemi için olup, 1 yıllık eğitim bedeli karşılığıdır.
  6. Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere verilen burs yalnızca eğitim-öğretim ücretini kapsar.
  7. Burslardan veya indirimlerden (kardeş indirimleri hariç) yalnızca biri geçerlidir.
  8. Kardeş olan öğrencilerin her birine%1O oranında indirim uygulanacaktır.
  9. Peşin ödemelerde %5 peşin ödeme indirimi  uygulanacaktır.

Online Ödeme (İnternetten, Kredi Kartı İle E-Ödeme)

 

pos.kavram.edu.tr internet adresinden "3D Secure" yöntemiyle kredi kartınızı kullanarak ödeme yapabilirsiniz. pos.kavram.edu.tr internet adresine giriş için;

 

  • Sistem, öğrenci numaranız ve otomasyon şifrenizi girmenizi isteyecektir.
  • Öğrenci numaranızı  ogrenciweb.kavram.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden, T.C. kimlik numarası ve baba adı bilgilerinizi girerek öğreniniz.
  • Otomasyon şifrenizi Öğrenci Bilgi Gistemine giriş yaparken "Şifre Sıfırla" butonunu kullanarak kendi şifrelerinizi oluşturabilirsiniz.
  • Ardından öğrenci numaranız ve yeni şifreniz ile pos.kavram.edu.tr adresinden ödeme işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

 

Nakit Ödeme

Yüksekokulumuzile anlaşması bulunan TEB, YapıKredi, DenizBank'ın Türkiye'de bulunan herhangi bir şubesinden, senelik öğrenim ücretinin tamamını öğrenci numaranızı söyleyerek ödeyebilirsiniz.

 

Senetsiz Tahsilat Sistemi  (STS)

Üniversitemiz ile anlaşması bulunan TEB, YapıKredi, DenizBank'ın aracılığı ile öğrenim ücretini taksitle ödeme imkanınız bulunmaktadır. Taksitli ödeme işlemleri; 25-65 yaş aralığında ve öğrenci olmayan veli üzerinden yapılmaktadır. Banka tarafından velinin mali sicil sorgulaması yapılarak, olumsuz bir kayıt bulunmaması durumunda kredili mevduat hesabı açılmaktadır. Ödemelerde gecikme olmadığı sürece, banka tarafından hiçbir faiz ücreti alınmamaktadır. Bu işlem TEB, YapıKredi, DenizBank'ın bütün şubelerinden yaptırılabilmektedir.

  • TEB, YapıKredi, DenizBank'ta dilediğiniz kadar ücreti peşin ödeyip, kalan tutarı maksimum 10 aya kadar taksitlendirebilirsiniz.

Akademik Takvim

Meslek Yüksekokulumuzdaki öğrenim hayatınız akademik takvimle düzenlenir. Her akademik yılın başında akademik takvim okulumuzun web sayfasında ilan edilir. Akademik takvimde değişiklik yapılması durumunda, ilgili değişiklikler yine web sayfamız üzerinden duyurulur. Akademik takvimin tüm öğrencilerimiz tarafından takip edilmesi zorunludur.

 

Akademik Takvime Erişmek İçin;

www.kavram.edu.tr adresinde, Ana Sayfa>Oğrenci>AkademikTakvim>2021-2022 lzmir Yerkeşkesi Akademik Takvim butonlarını takip ederek ilgili dokümana  ulaşabilirsiniz.

 

Belge Talepleri

Öğrenim hayatınız boyunca ihtiyaç duyacağınız belgeler (öğrenci belgesi, transkript, vb.) için öğrenci bilgi sistemi üzerinden belge talebi oluşturarak öğrenci işleri birimimizden teslim alabilirsiniz. Talep ettiğiniz belgeler 3 iş günü içerisinde tarafınıza teslim edilmektedir. Ayrıca öğrenci bilgi sistemi üzerinden elektronik imzalı olarak ilgili belgeleri

(öğrenci belgesi, transkript) talep ederek, online olarak temin edebilirsiniz.

 

Yönetmelik ve Yönergeler

Öğrencilerimiz, Meslek Yüksekokulumuz tarafından yayınlanan yönetmelik ve yönergeler ile Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine uymakla yükümlüdürler. Yönetmelik ve yönergelerin aşağıdaki linklerden takibi öğrencilerimizin sorumluluğundadır.

www.kavram.edu.tr web sitemizden,

Yönetmelikler için; Ana Sayfa>Öğrenci > Yönetmelikler

Yönergeler için; Ana Sayfa>Öğrenci>Yönergeler butonlarını takip ederek ilgili dokümanlara ulaşabilirsiniz.

 

Bildirimler

Meslek Yüksekokulumuz akademik ve idari birimleri tarafından öğrencilerimize yapılacak olan bildirimlerde Meslek Yüksekokulumuz E-Posta adresi kullanılır. kavram.edu.tr uzantılı E-Posta adresine yapılan bildirimler, öğrencinin kendisine yapılmış sayılır.  İlgili E-Posta hesabının takibi öğrencinin sorumluluğundadır.

 

İletişim

Ayrıntılı bilgi ve sorularınız için info@kavram.edu.tr adresinden E-Posta yolu ile ya da 444 9 134 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.